Інтерфакс-Україна
16:01 15.11.2016

Помилка в соціології на виборах президента США спричинена незначною вибіркою і відмовою виборців відповідати на запитання

2 хв читати
Помилка в соціології на виборах президента США спричинена незначною вибіркою і відмовою виборців відповідати на запитання

Українські експерти пояснюють помилку в соціологічних даних опитувань на президентських виборах у США відмовою виборців відповідати на запитання або лукавством у відповідях.

"Які ж причини призвели до такої прикрої помилки... Результати цих виборів показали дуже маленький розрив між кандидатами – менш ніж 1%... Щоб отримати похибку 0,5%, необхідно було проводити дослідження з вибіркою в 40 тисяч", - сказала керівник SocioStream AG Олена Бояркіна у вівторок на прес-конференції в агентстві "Інтерфакс-Україна".

Вона зазначила, що саме таку кількість респондентів потрібно було опитати в короткий період перед виборами для того, щоб виключити коливання показників.

За словами О. Бояркіної, похибка в більшості досліджень трактувалася на користь Гіларі Клінтон.

Як зазначила О. Бояркіна, мав місце фактор "non-геѕропѕе" – коли респондент ухиляється від відповіді на запитання, що найчастіше відбувається, коли думка людини не збігається з думкою більшості.

"Така категорія могла не відповідати, оскільки не довіряє представникам істеблішменту", - сказала вона.

На нинішніх президентських виборах у США, за словами керівника SocioStream AG, однієї з причин "non-геѕроnѕе" стало "невдоволення білих виборців без середньої професійної освіти тим, кого називають "істеблішментом".

Політолог, директор Інституту глобальних стратегій Вадим Карасьов додав: "Істеблішмент за допомогою медіа видавав бажане за дійсне".

Також В. Карасьов погодився з думкою колеги щодо фактора "non-геѕроnѕе", зазначивши, що американські виборці могли лукавити, відповідаючи на запитання, соромлячись зізнатися, якого кандидата підтримують.

"Тиск громадської думки, надмірна політ коректність призводить до того, що люди не зізнаються, приховують свої преференції", - сказав В. Карасьов.

Політолог вважає, що нині спрацьовує так звана нерепрезентативна репрезентативність, зокрема нішеві опитування впливають на кругообіг цифр".

В. Карасьов висловив думку, що перемога Дональда Трампа на виборах президента США "означає комунікативну революцію виборчої кампанії".

"Трамп забив твітти, сам їх писав. Тут не треба думати, розшифровувати... Простій людині зараз у стримі часу ніколи розшифровувати. Твіт запам'ятовується", - додав він.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

МЗС Китаю: США слід припинити використовувати максимальний тиск, погрози і шантаж

ЄС шукає способи продовжувати санкції проти РФ без згоди всіх країн союзу - ЗМІ

США знизили вимоги до України щодо повернення вартості наданої допомоги в угоді про мінерали - ЗМІ

Питання послаблення санкцій проти РФ не буде порушено до встановлення перемир’я – Держдеп США

Климпуш-Цинцадзе: Віткофф перебуває в полоні ілюзій, які йому нав’язує РФ

США зондують, на що можуть погодитися Україна та РФ - заступник голови фракції "Батьківщина"

Рютте: НАТО стоїть з Україною, наша відданість конкретна та видима

Війни в Україні та на Близькому Сході неможливо зупинити комерційними угодами - нардеп Сірко

Париж планує збільшити оборонний бюджет на 3 млрд євро - прем'єр Франції

В Єврокомісії пояснюють, що економічна інтеграція України з ЄС до набуття членства передбачає входження в єдиний ринок з гармонізацією законодавства

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА