Інтерфакс-Україна
12:07 05.11.2016

Горбулін: Змін підходу до Мінська-2 не буде, поки всі можливості діалогу не буде вичерпано

2 хв читати
Горбулін: Змін підходу до Мінська-2 не буде, поки всі можливості діалогу не буде вичерпано

Директор Національного інституту стратегічних досліджень, академік НАНУ і радник президента Володимир Горбулін допускає уточнення "Мінських угод" та вихід на новий формат домовленостей, однак вважає, що зміна підходу до суті і логіки Мінська-2 не відбудеться доти, доки всі можливості діалогу не будуть вичерпані.

"Президент України запропонував один з напрямків - Дорожню карту, з чіткими і зрозумілими термінами і відповідальними за її виконання. Чи буде ця ініціатива успішною? Раціонально вона логічна і здійсненна. Але чи буде вона успішною з нашими нинішніми партнерами за мінським столом? Але в будь-якому випадку йти цим шляхом треба", - написав В. Горбулін в своїй статті "Точка біфуркації" у новому номері тижневика "Дзеркало тижня. Україна" (ZN.UA)

"Безумовно, нам потрібні заготовки на випадок згоди сторін переглянути (швидше — уточнити) "Мінськ-2" і вийти на новий формат домовленостей. Необов'язково це буде виглядати радикально, але підготуватися до такого розвитку подій потрібно. Насамперед — переосмисливши мінські угоди і зрозуміти, в якій формі вони для нас стануть прийнятними. У поточній їх редакції вони, по-перше, явним чином (особливо в пунктах 4, 9 і 11) ведуть до порушення територіальної цілісності і суверенітету України, що суперечить не тільки національним інтересам України, але і Декларації глав держав "нормандської четвірки" від 12 лютого 2015 року. І, по-друге, про що вже неодноразово говорила українська сторона, проведення виборів до відновлення контролю над кордоном безглузде", - наголошує академік.

На думку В. Горбуліна, навіть не виходячи з логіки "Мінська-2", частина його положень може бути модернізована, щоб документ став реальнішим в частині його фактичного, а не теоретичного виконання.

"Наприклад, нам потрібно просто зафіксувати в оновленій угоді порядок проведення виборів і встановлення контролю над кордоном (спочатку контроль — потім вибори). Також для практичної реалізації пунктів про порядок місцевого самоврядування сторонам потрібно не вимагати від України переписати свою Конституцію, а обговорювати суть закону України "Про тимчасовий порядок місцевого самоврядування в ОРДЛО". Те саме щодо амністії: абсурдні спроби "керівників" "ДНР/ЛНР" (а де-факто — Росії) витребувати повну амністію — безглузді, оскільки суперечать всій міжнародній практиці". – пише Ст. Горбулін.

"І, звичайно, варто розглядати можливість розширення числа учасників переговорів за рахунок США, ЄС, країн — підписантів Будапештського меморандуму. Втім, шанси на таке розширення вельми примарні: зараз ні Росія, ні Берліна з Парижем цього явно не хочуть. Але як поведуть себе ці країни після виборів — питання неоднозначне", - наголошує академік.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

МЗС Китаю: США слід припинити використовувати максимальний тиск, погрози і шантаж

ЄС шукає способи продовжувати санкції проти РФ без згоди всіх країн союзу - ЗМІ

США знизили вимоги до України щодо повернення вартості наданої допомоги в угоді про мінерали - ЗМІ

Питання послаблення санкцій проти РФ не буде порушено до встановлення перемир’я – Держдеп США

Климпуш-Цинцадзе: Віткофф перебуває в полоні ілюзій, які йому нав’язує РФ

США зондують, на що можуть погодитися Україна та РФ - заступник голови фракції "Батьківщина"

Рютте: НАТО стоїть з Україною, наша відданість конкретна та видима

Війни в Україні та на Близькому Сході неможливо зупинити комерційними угодами - нардеп Сірко

Париж планує збільшити оборонний бюджет на 3 млрд євро - прем'єр Франції

В Єврокомісії пояснюють, що економічна інтеграція України з ЄС до набуття членства передбачає входження в єдиний ринок з гармонізацією законодавства

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА