Інтерфакс-Україна
18:18 01.02.2021

До Секретаріату мовного омбудсмена з 16 січня надійшло 407 скарг і звернень громадян

2 хв читати

407 скарг і звернень громадян надійшло до Секретаріату уповноваженого із захисту державної мови (мовного омбудсмена) з 16 січня до 1 лютого поточного року, більшість із них стосувалися відсутності україномовних версій різних українських інтернет-ресурсів.

"Станом на 11:00 1 лютого на адресу Секретаріату уповноваженого із захисту державної мови з 16 січня надійшло 407 скарг і звернень громадян", - йдеться у повідомленні прес-служби омбудсмена.

Зазначається, що найбільша кількість скарг продовжує надходити з Києва та Київської області (загалом з 16 січня - 210). Із Львівської області - 28, Одеської - 22, Харківської - 15, Вінницької - 7, Дніпропетровської - 6, Запорізької - 5, Полтавської - 5, Луганської - 4. Також до Секретаріату надійшли звернення з Донецької, Сумської, Миколаївської, Волинської, Рівненської, Чернівецької, Кіровоградської, Тернопільської та Закарпатської областей (по 1-2 звернення).

У відомстві заявляють, що більшість скарг і звернень стосуються відсутності української версії сайтів інтернет-видань і сайтів інтернет-магазинів (244), про порушення своїх прав у сфері обслуговування заявили 85 громадян.

Щодо розміщення зовнішньої реклами недержавною мовою надійшла також 41 скарга, щодо порушення мовного законодавства в галузі освіти надійшло вісім скарг, щодо порушення мовного законодавства посадовими особами органів державної влади та органів місцевого самоврядування - сім.

На телефонну лінію Секретаріату для надання додаткової інформації та консультацій звернулися приблизно 100 осіб.

Як повідомлялося, 16 січня набула чинності ст. 30 закону "Про забезпечення функціонування української мови як державної", яка закріпила остаточний перехід сфери обслуговування на державну мову.

Згідно з документом, всі постачальники послуг, незалежно від форми власності, зобов'язані обслуговувати споживачів українською мовою. Це стосується супермаркетів, інтернет-магазинів, кафе, банків, АЗС, аптек тощо.

Документ передбачає, що виробників і продавців в Україні зобов'язують надавати споживачам інформацію про товари, роботи чи послуги державною мовою. Але така інформація може дублюватися будь-якою іншою мовою. При цьому лише на прохання клієнта постачальник послуг або продавець можуть здійснити обслуговування іншою мовою.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Двоє лісників постраждали внаслідок підриву автомобіля лісгоспу у Харківській області

Бажання Трампа поговорити віч-на-віч з Сі Цзіньпіном зупинило процес пошуку компромісу у тарифній війні

Дії Росії після опівночі покажуть справжнє ставлення Росії до мирних зусиль США та пропозиції 30-денного повного припинення вогню – Сибіга

Китай випробував неядерну водневу бомбу

Тіла двох загиблих у Костянтинівці рятувальники вилучили з-під завалів більше ніж через пів доби через ворожі обстріли

На фронті зберігається тенденція збільшення використання росіянами важкого озброєння – Зеленський

Британські ВПС двічі за 48 годин піднімалися на перехоплення літаків РФ, які наблизилися до повітряного простору НАТО, – ЗМІ

Росіяни облаштовують маршрути проходу важкої техніки, прикриваючись "великоднім перемир’ям", – ОСУВ "Хортиця"

Українська ППО за тиждень знищила майже 700 повітряних цілей

МЗС України вимагає вибачень від Fox News, який назвав Київ російським містом

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА