У вільному доступі протягом чотирьох років знаходилися особисті дані приблизно трьох мільйонів користувачів Facebook

Дослідники Кембріджського університету зібрали персональні дані трьох мільйонів користувачів Facebook і виклали їх у відкритий доступ, дізналося видання New Scientist. Збір даних йшов через додаток - тест з психології
Масив даних був зібраний за допомогою проекту Кембриджського університету - додатка myPersonality. Він був запущений в 2007 році і пропонував користувачам пройти психологічні тести і швидко отримати результати. При цьому певна кількість користувачів погоджувалася ділитися своїми особистими даними з профілем Facebook.
В результаті було створено одну з найбільших баз даних в області соціальних наук, стверджує видання.
Співробітники університету розмістили дані на сайті, який не був захищений належним чином. Протягом чотирьох років будь-який бажаючий міг отримати онлайн пароль для входу на сайт. Для того, щоб отримати ключ для доступу до персональних даних, було потрібно менше хвилини, відзначає видання.
Щоб отримати доступ до повного набору даних, потрібно було зареєструватися в якості співавтора проекту. Понад 280 осіб з майже 150 організацій зробили це, в тому числі дослідники з університетів і співробітники Facebook, Google, Microsoft і Yahoo. Однак ті, хто не зареєструвався, могли знайти пароль для доступу до даних через пошук у мережі.
Усього тести пройшли понад шість мільйонів осіб, причому близько трьох мільйонів погодилися дати свої персональні дані з акаунтів в Facebook. Творці бази даних зібрали всі отримані результати, зробили їх анонімними і виклали на сайт.
Компанія Cambridge Analytica, яка здобула популярність через масштабний витік даних користувачів Facebook в 2013 році зверталася до команди додатки myPersonality з проханням надати доступ до даних, але її прохання було відхилене "через політичні амбіції".
У травні Facebook оголосив про припинення роботи майже 200 додатків, що мають доступ до даних великої кількості користувачів. Це було зроблено в рамках розслідування можливого зловживання даними користувачів, розпочатого після скандалу з Cambridge Analytica.
Приводом для скандалу стала інформація про те, що Cambridge Analytica отримала дані понад 50 млн користувачів соціальної мережі і могла використовувати дану інформацію для політичної реклами на користь президента Дональда Трампа, який переміг на виборах.
Глава Facebook Марк Цукерберг визнав помилку і обіцяв, що всі програми, які мали доступ до великого обсягу даних, будуть ретельно досліджені.