Інтерфакс-Україна
14:01 03.10.2019

Верховна Рада ухвалила закон про концесії

2 хв читати
Верховна Рада ухвалила закон про концесії

 Верховна Рада України ухвалила в другому читанні та в цілому закон про концесії, що передбачає зміну низки законодавчих норм з метою вдосконалення правового регулювання концесійної діяльності.

Як передає кореспондент агентства "Інтерфакс-Україна", законопроект №1046 підтримали на пленарному засіданні Ради у четвер 257 народних депутатів.

На думку авторів документа, зазначений законопроект має сприяти вдосконаленню правового регулювання концесійної діяльності, що, у свою чергу, забезпечить можливість ефективного залучення вітчизняних та іноземних інвестицій в економіку України для розвитку інфраструктури. Документ також визначає чіткий механізм вибору концесіонера та впроваджує концесійні умови, відповідні міжнародній практиці.

Згідно з текстом закону, терміном "концесія" визначається форма здійснення державно-приватного партнерства (ДПП), яка полягає в наданні концесієдавцем концесіонеру прав на створення та/або будівництво (ремонт/технічне переоснащення та ін.), і/або управління об'єктом концесії, і/або надання послуг на умовах, визначених концесійним договором, і передбачає передання концесіонеру більшої частини операційного ризику.

Закон, зокрема, визначає: чітке розмежування регулювання концесії та інших форм здійснення ДПП; єдину процедуру ініціювання та прийняття рішення щодо здійснення ДПП для всіх форм ДПП (зокрема концесії); впровадження прозорої процедури вибору концесіонера (концесійний конкурс, конкурентний діалог), що відповідає міжнародним практикам, а також можливість залучення радників і незалежних експертів для підготовки проектів ДПП у формі концесії.

Документ також передбачає додаткові гарантії для концесіонерів і кредиторів, зокрема, визначення концесійним договором права заміни концесіонера на іншого концесіонера.

Крім цього, закон спрощує процедури виділення земельних ділянок для проектів ДПП у формі концесії; визначає особливості концесії на ринках, які перебувають у стані природної монополії, а також особливості концесії з будівництва та експлуатації автомобільних доріг.

Водночас нова редакція закону вводить чітке регулювання права власності на об'єкт концесії, метою якого є збереження за державою/територіальною громадою права власності на об'єкт концесії.

Крім того, документ надає потенційним концесіонерам можливість ініціювати концесію.

Закон також визначає, що об'єктами концесії не можуть бути ліси, але можуть бути аеродроми, а концесійні платежі за автодороги стануть джерелом наповнення Дорожнього фонду.

Водночас, згідно з висновком парламентського комітету з питань інтеграції України з ЄС, закон не відповідає Угоді про асоціацію і потребує доопрацювання з урахуванням відповідних зауважень.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

США запроваджують санкції проти китайського нафтопереробного заводу за купівлю іранської нафти - Держдеп

Макроситуація в Україні в І кв.-2025 краща за попередні очікування – міністр фінансів

"Контінентал" у сезоні-2025 відведе під сою 96 тис. га

Балтійські порти залишаються важливими альтернативними шляхами для українського агроекспорту - думка

Молдовська залізниця має намір перевозити вантажі паромною переправою Чорноморськ-Батумі

З 1 липня в Україні відбудеться перехід на номінальну напругу 230/400 В відповідно до євростандарту

Надходження від акцизу в I кв.-2025 перевищили план майже на третину - голова ДПС

"ArcelorMittal Кривий Ріг" висловив різкий протест штучному збільшенню тарифів "Укрзалізницею"

Золото вперше перевищило $3300 на тлі глобальної невизначеності

"Нафтогаз" у березні-2025 збільшив сплату податків до бюджету на 41%

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА