Інтерфакс-Україна
19:37 09.12.2024

"Укрзалізниця" пропонує підвищення вантажних тарифів на 37%

4 хв читати
"Укрзалізниця" пропонує підвищення вантажних тарифів на 37%

 Наглядова рада АТ "Укрзалізниця" (УЗ) погодила індексацію тарифів на перевезення вантажів, повідомила пресслужба компанії.

"Тарифи на залізничні вантажні перевезення не індексувалися майже два роки - з літа 2022-го, та й попередня індексація не вивела тарифи на економічно обґрунтований рівень. За цей час індекс цін виробників промислової продукції вже склав 176,4%. Водночас залізничники запропонували обмежити індексацію тарифів суттєво помірною цифрою: лише 37%, або приблизно 13% у річному вимірі, зважаючи на те, що з останньої індексації минуло 2,5 року", - ідеться в повідомленні пресслужби.

Зазначається, що пропозиції щодо підвищення тарифів було затверджено правлінням УЗ ще 5 грудня 2024 року.

Затверджені зміни надалі буде направлено для розгляду Тарифної ради при Міністерстві розвитку громад і територій України, уточнили в УЗ.

У компанії нагадали, що відповідно до постанови Кабміну від 16 грудня 2009 року № 1392 "Про забезпечення прозорості державної тарифної політики щодо перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України" тарифи на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України мають індексуватися щорічно.

"На жаль, цю норму не виконували регулярно і динаміка індексації тарифів на залізничні вантажні перевезення суттєво відстала від змін цін на основні ресурси, які споживає залізниця", - повідомили в УЗ, нагадавши, що тарифи на залізничні вантажні перевезення не індексували майже два роки - з літа 2022-го, та й попередня індексація не вивела тарифи на економічно обґрунтований рівень. За цей час індекс цін виробників промислової продукції вже склав 176,4%.

Зокрема, з часу останнього перегляду тарифів на вантажні перевезення, ціни на електроенергію зросли на 166%, дизель - на 110%, запчастини для тепловозів - на 217%, запчастини для електровозів - на 22%, підшипники - на 37%, колеса суцільнокатані - на 20%.

Зазначається, що це позбавило компанію можливості виконувати ремонти інфраструктури та рухомого складу в необхідному обсязі, а також, індексувати заробітні плати залізничників, з яких понад 10 тисяч захищають Україну в лавах ЗСУ, виконувати перед ними соціальні зобов'язання.

"Індексація тарифів на вантажні перевезення є життєво необхідною, щоб українська залізниця могла стійко функціонувати та дотримуватися стандартів безпеки. Рівень індексації тарифів був розрахований мінімально достатній для того, щоб фінансувалися операційні видатки, проводилися критично необхідні ремонти інфраструктури", - цитує пресслужба УЗ голову наглядової ради УЗ Хафера Гепарда.

Повідомляється, що запланована індексація дасть змогу на мінімально необхідному рівні фінансувати ремонт рухомого складу та інфраструктури. В іншому випадку виникнуть суттєві ризики для безперервності безпечної роботи критичної інфраструктури держави.

Голова правління УЗ Олександр Перцовський пообіцяв відкрито презентувати та пояснити клієнтам зміни, що готуються у вантажних тарифах.

"Пропозиції індексації ми відкрито презентуємо і пояснимо нашим клієнтам - і найбільшим, і меншим вантажовідправникам з усіх секторів економіки, а також зафіксуємо з ними, яких компенсаторів і операційних поліпшень вони очікують від "Укрзалізниці", - процитувала пресслужба Перцовського.

Він наголосив, що залізничники продовжують надійно доставляти вантажі, незважаючи на щоденні обстріли, відновлюють колійну та енергетичну інфраструктуру в найкоротші терміни, щоб не підвести клієнтів і всю українську економіку.

"Водночас ми суттєво заборгували самим залізничникам - рівень оплати їхньої праці суттєво нижчий за середній у промисловості, а низку соціальних виплат зупинено. Індексація тарифів критично необхідна, щоб умови праці залізничників принаймні не погіршувалися", - заявив Перцовський.

Раніше повідомлялося, що тарифна рада при Міністерстві розвитку громад територія та інфраструктури (Мінвідновлення) схвалила Проєкт рішення про уніфікацію тарифів на вантажні перевезення залізничним транспортом. Як повідомлялося, "УЗ" і представники українського бізнесу проводять спільну роботу щодо уніфікації системи тарифоутворення залізничних вантажних перевезень, запропоновану "Укрзалізницею" з жовтня 2022 року.

Ексголова правління "УЗ" Євген Лященко в інтерв'ю заявив, що без уніфікації компанія не зможе закінчити рік із прибутком. За його словами, на 2024 рік вона закладає не підвищення вантажних тарифів, а їхню гармонізацію. Це передбачає повну зміну моделі їхніх розрахунків за рахунок спрощення системи тарифоутворення, яка складається з п'яти різних класів і понад 20 коефіцієнтів. Серед пропозицій - єдиний тариф на перевезення порожніх вагонів і поділ за класами в прив'язці до технології перевезення.

За попередніми розрахунками, гармонізація тарифів мала б принести компанії додаткові 3-4 млрд грн до кінця року залежно від того, коли це рішення погодить уряд.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Шмигаль закликає Євросоюз прискорити процес інтеграції України до Єдиного ринку ЄС

"Нафтогаз" відновив понад 50% втраченого після лютневих обстрілів видобутку

"Інтерпайп" продовжує розвивати систему техосвіти в Дніпрі та відкрив 12-ту шкільну локацію, збільшуючи інвестиції в освіту

CRH може втратити в Україні активи на EUR100 млн через скасування судом дозволу АМКУ на покупку компаній "Дікергофф"

Мінфін підготував законопроєкт, що передбачає щорічну передачу даних в ДПС інтернет-платформами

Трамп вважає, що Китай хотів би укласти торговельну угоду зі США

Київ розраховує отримати понад 1,59 млрд грн пайових внесків за введені в експлуатацію у 2020-2022 рр. об’єкти

Smart Energy зупинила 3,2 млрд грн інвестицій в українські надра

Другий транш доходів від знерухомлених російських активів на 2,1 млрд євро надійде в Україну, орієнтовно, наприкінці квітня

Трамп розпорядився про паузу на 90 днів для мит щодо країн, які не вживали заходів у відповідь

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА